8



با وجود اینکه اینجا آب و هوای معتدل و بسیار عالی داره و دمای هوا در زمستون به صفر نمی رسه 

ولی من تو این دو سال تو فصل سرد خیلی خیلی اذیت شدم

باورم نمی شد نفت و گازی که ما انقدر راحت تو ایران استفاده می کردیم نبودنش می تونه انقدر وحشتناک باشه تو ایران از یه طرف شوفاژ ها رو زیاد می کردیم از اون طرف پنجره ها رو باز می کردیم برای تهویه! خودمونم که مثل دل مشنگا با تاپ و تی شرت می گشتیم

اما اینجا از این خبرا نیست خیلی به خودمون حال بدیم رادیاتور برقی روشن می کنیم اونم که باید بهش بچسبی تا گرمت بشه ممکن یه طرف بدنت بسوزه ولی قسمت دیگه  بدنت گرما رو حس نکنه

کمتر خونه ای گاز لوله کشی و شوفاژ داره که اونم مال قسمت نوساز بیرون از شهره که تا دانشگاه و مرکز شهر فاصله داره

قیافه من پارسال دیدنی بود علی رغم اینکه کلی لباس می پوشیدم  زندگیم کنسل شده بود چون همش باید زیر لحاف و پتو می بودم

تا اینکه متوجه شدم باید از ربدوشام مخصوص سرما استفاده کنم با بوتهای مخصوص خانه  دقیقا شبیه بابانوئل

اجاق گاز خونمون هم تو دو سال گذشته الکتریکی بود خونه ای هم که الان هستیم همینطور 

ولی ما خودمون اجاق رومیزی خریدیم با کپسول که گذاشتیم تو بالکون البته بالکونمون محصور

بعد دو سال که من و همسرم چشممون به شعله گاز افتاد قیافه مون دیدنی بود بماند که دوست داشتیم جشن بگیریم 

شاید شنیدن این حرفها بدون لمس کردنشون قابل درک نباشه ولی برای منی که تو رفاه بزرگ شدم خیلی تجربه ارزشمندیه من زمستون گذشته کاملا افسرده بودم و ارتباطم با اجتماع خیلی خیلی پایین اومده بود اینجا خیلی پر بارون و ما ماهی رو تجربه کردیم که حتی یه روزشم آفتابی نبود!

من دوستی دارم که مدتهاست تو آلمان زندگی می کنه و هر سال برای دیدن آفتاب 2 ماه تو بهار می یاد اینجا باید دید اونا چی می کشن.

من الان که هوا انقدر خوبه نگرانه دو روز دیگه ام که پاییز بشه به خاطر رطوبت بالا اینجا (چون شهر ساحلیه)  باید از الان فکر رطوبت گیر باشم وگرنه ممکن خیلی چیزها کپک بزنه

جالب پارسال کتابی که همسرم از کتابخونه گرفته بود کپک زده بود

از الان باید بحران رو مدیریت کنم

 

نظرات 2 + ارسال نظر
مسافر یادگیرنده سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ http://learningpassenger.blogfa.com

مرجان عزیز ممنونم... نوشته هات همیشه برای من باعث دلگرمیه.همیشه کلی بهم امید میدی.... امیدوارم تو هم موفق و شاد باشی.
راستی من نینا هستم و خوشحالم اینجا با هم آشنا شدیم.

ممنون دوست خوبم منم از آشنایی با تو خوشحالم

nonosh یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ق.ظ

vase avalin bar bod ke inja omadam khili ghashang neveshtid 1ki az ashnahaye ma ham ke iran nist mige ta vaghty chizio darim ghadresho nemidonim vaghty nadarim be maziatesh pey mibarim shad bashi aziz

ممنونم دوست خوبم به خلوتگاه من خوش اومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد