ببین قناری زشوق چگونه می لرزد

نترس از یلدا بهار آمدنیست.

پیشاپیش یلدا مبارک 


فردا برام از آلمان مهمون می یاد به مدت سه روز.

هنوز هیچکاری نکردم.

برای فردا شب خونه ی یکی از دوستان دعوتیم به خاطر همین برای یلدا هیچ کاری نکردم.

شب یلدای زیبا و پر از شادی رو برای همه آرزو می کنم.

به امید آینده ای بهتر.

64

این روزا دارم سریال هانیکو رو می بینم و بیش از اندازه برام جالبه چه خاطراته خوبی رو برام زنده می کنه یادمه این سریال خیلی تاثیر مثبتی روم گذاشته بود. الانم همینطوره. چیزهایی مثل اتحاد خانواده، نوع دوستی، صداقت و درستی از ویژگی های بارز مردم ژاپنه همون چیزهایی که به پیشرفت این کشور کمک کرده. وقتی این سریال و می بینم دلم از اینهمه بی هویتی خودمون می سوزه هیچ وقت از کسی نشنیدم که بگه : باید شبیه یه خانم ایرانی رفتار کنی. انگار ما خودمون از خودمون هیچی نداریم هرچی بیشتر شبیه غربی ها رفتار کنیم تو چشم تریم. اون موقع ها که این سریال و می دیدم  فکر می کردم مامان هانیکو یه زن لوده و دست و پا چلفتیه ولی الان نظرم کاملا برعکسه و اون و یه زن باسیاست و با تدبیر می بینم که گاهی با لودگی به خواسته هاش می رسه و می تونه از بچه هاش حمایت کنه. 

این روزا بیشتر صبحا رو با همسر می رم کتابخونه زبان می خونم محیط کتابخونشون رو خیلی دوست دارم خیلی تمیز و کنار همه پنجره ها تراریوم کاکتوس گذاشتند.

همسر وقت بیشتری برام می زاره و تمام سعیش رو می کنه که من لبخند بزنم. منم تمام سعیم رو می کنم که از روزام نهایت استفاده رو بکنم. امیدوارم بتونم.

رمان چراغها رو من خاموش می کنم رو برای بار دوم خوندم. دوستش دارم.

من هر وقت راجع به هند با کسی صحیت می کردم شاید مخاطبم کمتر می تونست حرفهای من و راجع به چیزهایی که از نزدیک دیدم خوب درک کنه. فیلم زیبا و دیدنی outsourced  حق مطلب رو ادا کرده.

 

                                           

63

حس این روزای من


حاضر شدم برم بیرون کمی زبان بخونم دیدم کلیدم نیست هر چی گشتم نبود که نبود اس ام اس دادم همسر برگشتنی از اون بگیرم جواب نداد زنگ زدم جواب نداد. حبس شدم تو خونه.

عطای دانشگاه رفتن و به لقایش بخشیدم  وقتی دیدم از پس واحدهای پرتغالی بر نمی یام شهریه ی عجیب غریبشم فرصت آزمون و خطا برام نمی زاره تسلیم شدم.

حس این روزای من حسه حبس و تنهاییه حس ترس از آینده ی نامعلوم نمی دونم زندگی ارزش این همه فداکاری رو داره؟؟؟؟

با شنیدن صدای زنگ  هر روز بعد ازظهر و دیدن ویزیتورهای کوتاه و بلند هر روز مطمین تر می شم که از کار خبری نیست. دارم سی ساله می شم و نه آینده شغلی نه بیمه؟؟؟؟ 

وقتی دور و برم و نگاه می کنم از مقایسه خودم با خیلی ها وحشت می کنم. نشستم دارم روزهای عمرم و می شمارم.

این روزها مامانم خیلی تنهاست و نبودنم در کنارش تو این شرایط بحرانی خیلی اذیتم می کنه.

آسمان دلم در این روزهای پاییزی بارانیه بارانیست.



62

گردش در صبح پاییزی


هوا خیلی خیلی سرد شده و طبق معمول ما مشکل گرمایشی داریم.

همه جا رو پر از شمع کردم و تو هال هم کرسی گذاشتم ولی باز کماکان سرده و ما گاها از بخاری برقی استفاده می کنیم که اونم موضعی گرم می کنه.

امروز صبح با همسر رفتیم بیرون و تو یه صبح پاییزی دل انگیز قدم زدیم و کلی عکس گرفتیم.


 







بعد از ظهر هم کلوچه پختم و ایندفعه از همیشه بهتر شد. من از زمان بچگی بعد از دیدن فیلم گلنار عاشق کلوچه شدم و تو این سالها بارها و بارها کلوچه پختم همسر هم مشتری پر و پا قرصشه.


 

61

نگهداری از پوست در فصل زمستان


بهترین روش برای نگهداری از پوست پاکسازی و ماساژ پوسته. اگر برای اینکار به یه مرکز زیبایی بریم که بهتره ولی اگر ترجیح می دید تو خونه انجامش بدید دستور کار اینه:


ا. پاک کردن پوست با شیر پاک کن و پنبه و بعد شستشو با آب ولرم و صابون

2. استفاده از اسکراب ( که باید بنا به نوع پوست انتخاب بشه) اگر بعد از حمام احساس کشیدگی تو پوست صورت دارید پوست شما خشک است و اگر صورت جوشدار یاکمی چرب با منافذ درشت دارید پوست شما چرب است و در نهایت اگر پوست لطیف و بدون جوش و چربی دارید پوست شما نرمال است.

3. برای استفاده از اسکراب فراموش نکنید که حلقه ی چشم رو نزنید.

4. بعد از حدود 4 دقیقه می تونید بدون شستن اسکراب از بخور ( بهتره اگر خونه نعنا و آویشن و کمی بابونه دارید از بخور مخلوط اونها استفاده کنید.) 

5. بعد از بخور، صورت  رو با آب ولرم بشویید و با حوله ( بدون کشیدن حوله به پوست) خشک کنید.

6. حالا بهترین زمان برای استفاده از ماسک. ماسکهای بازاری هم مثل اسکراب بر اساس نوع پوست تقسیم بندی می شن. اما اگر ماسک ندارید یکی از بهترین اونها ماسک گلاب  یا خیار است که شادابی و لطافت رو به پوست بر می گردونه. 

7. بعد از پاکسازی پوست بهتره چند ساعت از خونه خارج نشید و از لوازم آرایش اسفاده نکنید.

8. و در آخر استفاده از روغن بادام  رو توصیه می کنم.

نکته: پاکسازی پوست هر دو هفته یکبار انجام شود.