26

یه وقتهایی حسش نیست............ .

من امروز کلاسم رو بدون دلیل نرفتم یه هو حس کردم حسش نیست معلم این ترم کلاس پرتغالیم و خیلی دوست دارم خیلی دختر گلیه. ولی حس رفتن نبود.

هفته بعد امتحان دارم 18 یعنی دو روز قبل از عید.

گندم گذاشته بودم جوانه بزنه برای سمنو امروز دیدم کپک زده خیلی غصه خوردم الانم خیلی دیره به سفره هفت سینم نمی رسه بخوام مجددا بزارم.

الان توی اتاق تاریک نشستم و 6 تا شمع روشن کردم . قوری چایم رو هم گذاشتم رو وارمر بغل دستم دم بکشه بوی هل همه جا رو گرفته و بسیار خوش طعم و دلپذیره.

راستش کمی کلافه ام یکی از درسهام و یه هفته است که کلاسهاش و نمی رم از پسش بر نمی اومدم استاد خیلی خیلی سخت گیری داشت کلاس به زبان پرتغالی بود و موضوع درس تاریخ و ادبیات امریکای شمالی بود کلی بهمون تکلیف می گفت مثلا فلان فیلم و ببینید بیاید سر کلاس بعد ازمون سوال می کرد. بچه های دیگه فیلم و به زبان پرتغالی می دیدند و جواب سوالها رو هم پرتغالی می دادند که خوب من تقریبا نمی فهمیدم چی می گن به من می گفت تو انگلیسی بگو و بحث کن خوب اینم برای من سخت بود بیشتر فیلمهایی که می گه بدون زیر نویس اند  و من کاملا متوجه نمی شم چون فیلمهای خاصین و بیشتر حول و حوش مسایل سیاسی می گذره.

هفته قبل هم یه کنفرانسی بود که یه نماینده ای از دولت ا و ب ا م ا اومده بود و تا جایی که جا داشت از ما و کشورمون بد گفت. بعد استاد می گفت راجع بهش سر کلاس بحث کنید و من هم هیچ تمایلی به این بحث نداشتم با اون فیلم های داغونی هم که علیه ا ی ر ا ن ساختند دیگه 

کلا کلافه شدم . این که ترجیح دادم نرم.

دیگه راجع به چی غر بزنم .....؟  هیچی دیگه الان با مامان مهربونم حرف می زدم که تازه از سر کار اومده بود و شب عید کلی سرش شلوغه . الهی قربونش برم از بس که کار می کنه خیلی خسته بود داشت شام می پخت. با صداش کلی آروم شدم.

یادش بخیر وقتی بچه بودیم ما تقریبا دو ماه کار عیدمون طول می کشید چون همه چیز شسته می شد  یا عوض می شد. خیلی سخت بود خیلی. ولی دیگه مامانم حوصله سابق رو نداره الان به مرور کارهاش و می کنه بعضی هاشم می مونه واسه بعد از عید آخه دست تنهاست.

خواهر های محترمه خیلی زرنگ باشند کارهای خودشون رو می کنند و نوبت به مامانم نمی رسه .منم که نیستم......................... .

 وای که چقدر دوست دارم زودتر هوا گرم شه از دست بارونم خسته شدم سه روز پیش چترمم گم کردم اینجا داشتن چتر مثل داشتن کفش لازمه من هر دو ماه یکبار می خرم و باد نازنینم اون و می شکنه. 

از دست لباسهای زمستونی کلافه شدم دلم لباس سبک می خواد راستی یکم از تغییر عادتام بگم من بر حسب عادتی که تو ایران داشتم و بارون ندیده بودم همیشه تو بارون یه عالمه لباس و شلوار جین و اینا می پوشیدم ولی وقتی اینا رو دیدم که تو هر شرایطی با لباس خیلی سبک بیرون می یان منم بعد از اون ماجرا ها که تو پستهای قبل گفتم فقط با یه ساق نازک با پیرهن تو بارون بیرون می رم و اجازه می دم پوست پام بارون و حس کنه و اصلا هم پادرد نمی گیرم. و کلی هم برام لذت بخشه.

وای دیگه دلم می خواد همسر کلید بندازه و بیاد.

نظرات 3 + ارسال نظر
نینا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ

وای مرجان جون، این قضیه کنفرانس ا و ب ا م ا خیلی خیلی ناراحتم کرد. خیلی ...... اصلا موهای تنم سیخ شد.... این روزها کم کم دارم به این باور میرسم که خارج از ایران زندگی کردن هم مشکلات خودش رو داره :( میفهمم این بحث های سرکلاس برای استادها مهمه و اینکه نمی تونی شرکت کنی بیشتر آدم رو ناراحت میکنه. منهم شده که حس کلاس رفتن نداشتم و نرفتم. خوب کردی میتونی از فردا با روحیه ای مثبت دوباره شروع کنی. اصلا فکر میکنم زندگی همینه.

آره خیلی دردناکه. حالا مردم این کشور اصلا حس بدی نسبت به ماها ندارند و خیلی مهربونن ولی باز هم خیلی سخته. وقتی فکر می کنم ما ایرانی ها در مقابل افغانها چقدر بی انصافیم گریه ام می گیره. امیدوارم ما هم تو کشورمون فرهنگ سازی کنیم و انقدر قومی قبیله ای زندگی نکنیم.

نینا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ

کاش میتونستم برات سمنو بفرستم

ممنونم دوست خوبم امسال بدونه سمنو هفت سین می چینم.

نینا چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ق.ظ

وای مرجان جونم باور میکنی امروز میخواستم برات یک کامنت بذارم و عید رو بهت تبریک بگم! که تو زودتر این کارو کردی. امان از دست این تله پاتی
در هر حال عزیزم سال نو تو هم مبارک و امیدوارم سالی شاد همراه با سلامتی در کنار همسرت داشته باشی و به هرچی دوست داری برسی. امیدوارم در درسهات موفق باشی و هرچه زود تر به زبان پرتغالی مسلط بشی که میدونم اون روز دور نیست. شاد باشی و عیدت مبارک

ممنون نینا جون امیدوارم تو هم سال خیلی خیلی آروم و شادی داشته باشی و پر از موفقیت و رضایت. سال نو مبارک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد